You are currently viewing Äriidee

Äriidee

Bilderfeller: Ma näen, et projekt „Viirus“ on laitmatult õnnestunud, kuid mõrad – nii palju mõrasid on tekkinud! Asi hakkab käest minema!

On aasta 1990. Suurpankur Bilderfeller on kõnelemas noore ärimehest Jokkeriga uuest äriideest.

Jokker: Sul oli huvi kujundada inimeste väärtused just selliseks, et nad sind ja su sõpru teeniksid. Mul on sulle asjakohane idee välja pakkuda.

Bilderfeller: On tõesti, see huvi on mul endiselt alles. Räägi lähemalt.

Jokker: Hästi. Kuna paljud inimesed vaatavad kodudes televiisorit, otsustasin seda meie huvides ära kasutada. Ma hakkan edastama läbi televiisori just sellist infot, mis paneb neid sinu tahtmise järgi käituma.

Bilderfeller: Sellisel juhul sa pead küll nad vareseks hirmutama!

Jokker: Saab tehtud! Mõtlen vastavad sündmused välja ning edastan seda kui tõena. Siis hirmule toetudes hakkavad nad sinult vastu võtma kõike, mis näiliselt vähendaks nende hirmu. Nii saab sisendada uusi väärtusi… uut normaalsust. Just sellist normaalsust, nagu sina seda tahad.

Bilderfeller: Kuramuse pihta! Hea idee! Aga… see ei toimi. Sa tead, et selleks pead omama suurt vaatajaskonda ning mis kõige enam – ka nende usaldust.

Jokker: Pole probleemi! See muidugi on pikem protsess ja nõuab suuri investeeringuid, kuid olen selle kõik läbi mõelnud.

Bilderfeller: Usaldus – see on ju üks hinnalisemaid asju mida saada! Kuidas selle kõik teostada kavatsed?

Jokker: Esmalt loon ühe kanali, läbi mille siis hakkan edastama rahvale just sellist infot, mis neile meeldib. Loon ka mõned sellised tõsimeelsed uudised, mis kõnelevad sellest, mis maailmas toimub. Kujundan teemad just selliselt, et need näivad olulised olevat, kuid mis tegelikult on ebaolulised. Jätan need sinna olulisuse piiri peale, et inimesed saaksid igakord vahetult enne uudiseid mõelda: äkki täna tuleb midagi olulist. Tõeliselt olulised asjad jätan rääkimata ja selle, mis maailmas tegelikult toimub, jätan samuti uudistest välja. Aeg-ajalt usalduse teenimiseks viskan neile mõne kasuliku info ka, mida neil reaalselt vaja läheb ja mis reaalselt kasu toob, kuid 90% näidatavast saab olema lihtsalt nende aja suunamine ebaolulise suunas. Nii omandavad nad ka uue reaalsustaju, kus nad
arvavad, et maailmas midagi suurt ei toimugi ning seejärel hakkavad võtma igavust kui ühe normaalse nähtusena.

Bilderfeller: Kõlab ideaalselt! Kaua võtab aega selleks, et saaksid lausvalet tõepähe edastama hakata?

Jokker: Umbes 10 aastat. Viis esimest aastat söödan neile sisse ainult neile meelepäraseid asju koostöös maailma juhtivate psühholoogidega. Nii saavutan suure vaatajaskonna. Järgmised viis aastat saavutan usalduse tipu, kuniks
uudistes enam ei kahelda.

Bilderfeller: Tee see ära! Investeeringutes pole küsimustki, võimaldan sulle kõik vahendid eesmärgi saavutamiseks! Kas sinu projekt kannab ka mõnda nimetust?

Jokker: Jah, projekti nimi on „Meedia“.

15 aastat hiljem, 2015 aastal teevad suurpankur ja ärimees vahekokkuvõtte saavutusest.

Bilderfeller: Hämmastav! See on tõesti hämmastav! Nad usuvad kõike! Absoluutselt kõike!

Jokker: No mis ma ütlesin! Paar päeva tagasi mõtlesin välja ühe uudise Maalt lähedalt mööduvast meteoriidist katsetuse mõttes… Tulemus oli see, et ma lausa kümblesin selles üleilmses hirmuenergias! Mul on paari aastate jooksul tulemas ka ühe viiruse projekti teostamine – vot siis hakkab nalja saama! Küll näed!

2009 aasta katsetus juba kõneles sellest, et nad suuremaks projektiks valmis. Naljaninad, tapsid gripihirmus olles süütud loomakesed ära.

Bilderfeller: Oled osav, tõesti. Tänu sinu projektile „Meedia“ kümbleb meie vereliin täielikus paradiisis, kus põnevus ei lõppe eal! Või kuidas kaitsega on? Kas „tulemüür“ toimib?

Jokker: Jah, toimib laitmatult! Kuna meediamaastikul on nii palju sabimist, erinevaid nägusid, erinevaid väljaandeid, ei pea meie mass võimalikuks asjaolu, et kogu meediat juhivad mõned üksikud. On juhtumeid küll, kus massi hulgast mõned on välja nuhkinud selle asjaolu, kuid reageerisime kiirelt ja lasime meie meediasõpradel nood hulluks tembeldada, kõige efektiivsemaks sildiks osutus „vandenõuteoreetik“, mille töötasid välja meie juhtivad psühholoogid Luure Keskagentuurist.

Bilderfeller: Ideaalne… lihtsalt ideaalne!

 

…On aasta 2021 ja aset leidis järjekordne kohtumine Bilderfelleri ja Jokkeri vahel…

 

Bilderfeller: Ma näen, et projekt „Viirus“ on laitmatult õnnestunud, kuid mõrad – nii palju mõrasid on tekkinud! Asi hakkab käest minema!

Jokker: Jah! Asi on segane ka mulle, ennekuulmatu! Usaldus meie meedia suhtes on langenud ning vaatajaid on 40% võrra vähem ja see üha enam jätkab langust! Meie uudisteankrud teevad küll ideaalselt nägu, justkui oleks neil palju vaatajaid endiselt, kuid see ei toimi! Langus on ikka kasvavas tempos! Ühtlasi üleüldine usaldus – see on mõrasid täis!

Bilderfeller: Mis on selle põhjuseks?

Jokker: Alternatiivmeedia. See üha enam kogub poolehoidu ja hävitab meie pinnase!

Bilderfeller: Kes on autor? Kes on projektijuht? Miks see meie meedia vaatajad enesele haarab?

Jokker: Paistab et tegu ei ole projektiga, kuna see võrsub erinevatelt pinnastelt. Enamasti igal erineval väljaandel erinev juht… Kuid seevastu sisu on enamjaolt ühesuunaline.

Bilderfeller: Kuidas see võimalik on? Mida nad edastavad? Kuidas saab suund sama olla, kui on erinevad juhid?

Jokker: Saab, sest enamus neist edastavad seda ühte…. Tõde. Ja seda tõde edastatakse erinevates vormides. Ja see tõde on saanud meile saatuslikuks!!! Saatsin sinna alternatiivmeedia maastikule küll erinevaid agente, kes sihilikult
ajavad jama ja loovad kõigile silmnähtavat valet läbi naeruväärsete asjade, kuid see ei kanna vilja.

Bilderfeller: Ah sedasi… Kas see Marsile mineku idee on veel jõus muidu?

 

AVALDA TOETUST